Pembe Çiçekli Pazen Elbise / Flannel Dress with Pink Flowers


Merhaba!

2 ay geç kalmış bir projeyle karşınızdayım. Sevda Hanım'ın pazen etkinliği (ÇİÇEKLER VE KADINLAR / PAZENLERE FISILDAYAN KADINLAR) için diktiğim pazen elbisemi sonunda bitirdim. 3 kere kalıp değiştirip, en sonunda kendi kalıbımı çıkardım diyelim. Sevda Hanım'a dikeceğim demesem kesin bitiremezdim :) Beni motive ettiği için kendisine binlerce teşekkür ederim :)

Daha önceki pazen elbiselerim (Siyah ve Kırmızı elbiselere) A hatlı elbise olduğundan, bu sefer daha bol kesim bir elbise dikmek istedim ama seçtiğim kalıp (Burda 1/2014 121) çok bol kesimmiş. Benim vücut yapıma hiç uymadı :( Kalıbı daraltayım dedim, o da olmadı. Ne mutlu ki, sadece astarı biçip dikmiştim, vazgeçmesi kolay oldu.
Hello!

I am here with a 2 months due project. I have finally finished my flannel dress for the sewalong organized by Sevda (Flowers and Women / Women Whispering to Flannel). I tried three patterns and finally mixed one pattern with my own drafting. I wouldn't finish if I haven't told Sevda that I would :) Thanks to her for motivating me!

My previous flannel dresses (Black and Red dresses) had A-line structure, so I wanted a looser  fit this time, but the pattern I chose (Burda 1/2014 121) was too baggy. It didn't suit my body well :( I tried to narrow down the pattern but it didn't work. Hopefully, I had cut and sew just the lining so leaving that pattern was not so much trouble.

Burda 01/2014 #121 (NO!)

Uzun süre kalıp aradım. Sonunda Burda 2017 Haziran sayısından 113 numaralı elbisenin üst kısmını beğendim. Bel kısmını çok daraltmak gerekti. Kış günü giyeceğim için kol ekledim. Eteğini de kalıba göre daha bol kesim çıkardım. Fırfır eklemedim, astara da gerek duymadım. Sonuçtan memnun kaldım. Belki bu üst bedeni yazlık bir bluz için de kullanırım.

I looked for another pattern for some time. Finally, I liked the top part of the dress 113 from 2017 June issue of Burda magazine. I neede to take a lot in on the waistline. Since I will wear it during winter, I added sleeves. Also, I cut the skirt with a looser fit. I omitted the ruffles and didn't need lining. I like the result. Maybe I will use the top part for summer blouse later.


Kalıp: Burda 06/2017 #113, Beden 36
Ana Kumaş: Pazen, 2.5 m * 90 cm

Pattern: Burda 06/2017 #113, Size 36
Main Fabric: Flannel, 2.5 m * 90 cm


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)