Al ve Dik Çiçekli Çan Etek / Floral Bell Skirt

Merhaba,

Daha önce Al ve Dik'ten aldığım çan etek kitinden bahsetmiş, kutunun içinden çıkan hazineleri paylaşmıştım. Eteğimi diktim, giydim. Bence yakıştı ;)

Kendinizi koruyun, bu uzun bir yazıdır :D Birçok kişi bu kalıp hakkında soru sorduğu için detaylıca anlatmaya çalıştım.

Hi,

Recently, I've mentioned the bell skirt kit that I got from Al ve Dik, I've also shown you the treasures found in the box. I think it suits me well ;)

Beware, this is a long post :D Since a lot of people asked about this pattern, I tried to explain in a detailed way.

  


Kalıp kağıdı 3 ayrı baskı sayfası olarak geliyor: tela, astar ve kumaş. Her sayfa kutunun içinden çıkan kumaş, astar ve tela parçasıyla aynı boyutta. Yani astar için verilen sayfa astarla, kumaş için verilen sayfa kumaşla, tela için verilen sayfa telayla aynı boyutta. Tabi kumaşlar için boyda 10-15 cm fazla vermişler garanti olsun diye.

The pattern is given in 3 different print pages: interfacing, lining and fabric. Each page is at the same size with the matching fabric, lining and interfacing. I mean, the pattern paper for lining is at the same size as lining, the pattern paper for fabric is at the same size as fabric, the pattern paper for interfacing is at the same size as interfacing. Of course, the fabrics are 10-15 cm longer in length to make it as an assurance.


Tela için bile ayrı kalıp parçaları var yani Burda'daki gibi pervaz, tela, vb için kendimiz kalıp çıkarmıyoruz. Tela için ayrılan kalıp kağıdını tela üstüne yerleştiriyoruz ve telayı kesiyoruz. Telamız yapışkan olduğu için, sakın kalıbın yapışma özelliğini burada kullanmayın!

There are separate pattern pieces even for the interfacing. I mean we don't need to draw patterns for facing, interfacing, etc like in Burda. We place the interfacing pattern on the fusible interfacing and we cut it. Since our interfacing is fusible, do not use the adhesing property of the pattern here!


Şimdi, en önemli özelliğine bakalım bu kalıpların: kalıpları kumaşa yapıştırmak. Kalıp kağıtlarının arkası zarfa yapıştırılan pulların arkasına benziyor. Kağıdı yapıştırmak için ısıyla (ütüyle) aktive ediyorsunuz. Sanırım yapışma özelliği tek kullanımlık.

Now, let's check most important property of these patterns: sticking the pattern papers to fabric. Backside of the pattern papers look like the backside of stamps to be sticked to envelopes. To stick the paper, you activate it with heat (iron). I guess the adhesion is one-time property.


Ben kalıplarda küçültme yapacağım için hemen kalıp parçalarını kestim. Bununla birlikte kalıp parçalarını, bütün kalıp sayfasını kumaşa yapıştırdıktan sonra kumaşla kesip aynı işi iki kere yapmaktan kurtulabilirsiniz. Fakat kalıbı terzi mankeni üzerinde deneyecekseniz, benim gibi yapıştırmadan önce kesebilirsiniz.

Kalıp kağıtlarındaki parçalar kumaşı en verimli şekilde kullanmak üzere yerleştirilmiş. Bütün kağıdı kumaşa yapıştırdığınızda, kalıp parçalarını tekrar kumaşa yerleştirmekle uğraşmıyorsunuz.

Since I would make size scaling, I cut the pattern pieces immediately. However, you can cut the pattern pieces with the fabric after sticking the whole pattern page to fabric so you will not do the same job twice. But if you will try the fitting on a tailor's dummy, you can cut the pattern before sticking.

The pieces on pattern papers are positioned to use the fabric in the most efficient way. When you stick the whole paper to the fabric, you may not bother with placing pattern pieces to fabric again.



Kalıbı bütün olarak (ya da benim yaptığım gibi kesilmiş olarak) astarın üzerine yerleştiriyoruz. Ve üzerinden kibarca ılık buharsız ütüyle yavaşça geçiyoruz. Böylece kalıp kağıdı astara tamamen yapışmış oluyor.

We place the whole pattern paper (or the cut pattern pieces as I did) on the lining. And we iron it gently with medium heat with no steam. In this way, the pattern paper sticks to lining completely.



Ben kalıbı yanlışlıkla astarın yüzüne yapıştırdım, siz tersine yapıştırın :) Astar hem narin hem beyaz, iz bırakma riskine girmeyin. Düz bir yüzeyde ütüleyin.

I sticked the pattern to the right side of the lining, you should stick it to the wrong side :) Lining is both delicate and white, don't take the risk of leaving traces. Iron it on a smooth surface.



Yapıştırma adımı bitince, kalıptaki çizgileri izleyerek ilgili parçaları kesiyoruz. Ya da daha önce kalıbı kestiysek, ilgili parçalarından kenarlarından astarı kesiyoruz.

When we finish the sticking step, we cut the related pieces following the lines on the pattern. Or, if we have already cut the pattern into pieces, we cut the lining following the edges of the pattern.


Ayy bu kalıp bana mesaj veriyor, kalıptan bir kalp, o beni sevmiş, ben de onu sevdim <3

Oh, this pattern gives me a message, a heart by pattern, it loves me, and I love it back <3



Kalıbım 36 beden. Bu kalıbın bel ölçüleri benim için büyük. Ama kolaylıkla küçültebildim. Belden 8 cm küçülttüm. Bunun dışında kalıplarda herhangi bir değişiklik/ekleme yapmama gerek kalmadı.

My pattern is size 36. Waist measurements of this pattern iss too big for me but I scaled it down easily. I made it 8 cm smaller at the waist. Aside from this, I didn't need to do other changes/addtions on patterns.


Kalıptaki işaretleri, kalıbı ayırmadan önce kumaşa aktarmayı unutmuyoruz.

We shouldn't forget to transfer the pattern markings to fabric before peeling away the pattern.


Kalıbı kumaşa yapıştırma işlemini aynı şekilde ana kumaşa da uyguluyoruz. Kumaşın tersine kalıp kağıdını koyup, ılık buharsız ütüyle üstünden geçiyoruz. Astarı kalıpla kestiğimiz gibi kumaşı da kesiyoruz.

For the main fabric, we follow the same adhesion process applied for lining. We put the pattern paper on the wrong side of the fabric, then we iron at the medium heat without steam. Just like we cut the lining with pattern paper, we cut the fabric too with the matching pattern paper. 



Kumaşı kestikten sonra, kalıp parçaları iz bırakmadan rahatlıkla kumaştan ayrılıyor.

After we cut the fabric, pattern pieces can be easily peeled away from the fabric without a trace.




Artık dikiş aşamasına geçebiliriz. Buradaki en büyük sıkıntım kalıpla birlikte herhangi bir anlatım metninin gelmemesiydi :( Firmayla iletişime geçip acaba göndermeyi mi unuttunuz dedim. Meğerse, ben kalıbı alma konusunda biraz aceleci davranmışım :) Bu kadar çabuk kalıp talibi olacağını planlamamışlar, henüz kitapçıkları hazır değilmiş, ama zaten videolu anlatım koyacaklarmış her ürün için sitelerine haftaya.

Videolu anlatımlar özellikle acemi terziler için çok iyi olacak. Bu arada hızlı cevap veren sayın yetkililere teşekkür ederim :)

Now, we can continue with sewing steps. My biggest problem here is that there was no explanatory text :( I contacted to the firm to ask whther they forgot to send me. Actually, I was a little hasty to get the pattern :) They didn't plan that there will be a pattern requester so soon, the manuals are not ready yet, but they will release video tutorials for each item in their website next week.

Video tutorials will be very good especially for the novice seamstresses. By the way, I thank the company authorities who reply quickly :)


Sonuç olarak, bütün eteği, teknik resimdeki ayrıntılara göre dikmeye çalıştım. Meğerse, anlatım olmadan da dikebiliyorum. Pilileri, cepleri, astarı ve kemeri başarılı bir şekilde diktiğimi düşünüyorum.

Consequently, I tried the sew the whole skirt as the technical drawing. To my surprise, I can sew without the explanation. I believe I've sewn the pleats, the pockets, the lining and the waistband successfully.


Eteğin iç kenarlarını hem ana kumaş hem de astar için sürfile dikişiyle temizledim.

I cleaned the inside edges of the skirt with overcasting sticth for both the main fabric and the lining.



Heyy! İçine Şirin Baba sığan kocaman ve şık iki cebim oldu :)

Heyy! I got two huge and chic pockets that Papa Smurf can fit inside :)



Daha pofuduk dursun diye piliyi ütüyle bastırmadım. Kumaş o kadar güzel ve yumuşak ki bence böyle oldu.

I haven't ironed the pleat so that the skirt will look more fluffy. The fabric is so beautiful and soft and so this worked.






Kalıbı kit olarak almanın avantajı astar, kumaş, fermuar, tela, ip hepsi uygun renklerde bir arada. Kolaylıkla her çeşit kumaşı, vb bulamıyorsanız şehrinizde, kesinlikle denemelisiniz. Ama kite anlatım metni koyduklarında tabi daha iyi olacak :)

Dikiş aşkıyla kalın!

The advantage of getting the pattern as kit is getting the lining, fabric, zipper, interfacing, the thread altogether with matching colors. If you can't find the each type of fabric, etc easily in your city, you should try. But of course, it will be better when they include the tutorial in the kit :)

Stay with sewing love!

Yorumlar

  1. çok güzel olmuş etek, ben çok beğendim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Antigone :)

      Sil
    2. Üstüne kalıp cizilen kağıdın kalıp kağıdı dışında bi ismi varmi yada nerde bula bilirim genelde nerlerde satiliyor

      Sil
    3. Milaj kağıdı, mulaj kağıdı ve parşömen diye de geçiyor. Kırtasiyelerde ve bazı tuhafiyelerde oluyor. İnternette satan bir sürü site de var.

      Sil
  2. Begüm hanım etek o kadar güzel olmuş ki bayıldım,kumaş da çok güzel anlatımınız deseniz net ve anlaşılır daha ne olsun güzel günlerde giyin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenemenize çok sevindim :)

      Sil
  3. Söylediğin gibi kolaymış, ben de beğendim, eline sağlık. Şirin Baba' nın cebe sığması da cabası, Gargamel gelirse ekibi ceplerde saklayabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıplar iyi çizilmiş, pratik bir şekilde dikiyorsun. Sen de dik bir etek, Şirinler'i görürüz belki birlikte :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş, elinize sağlık.Nerden aldığınızı merak ettim aslında. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ayşe Hanım. www.alvedik.com'dan aldım kalıp ve kumaşı kit olarak.

      Sil
  5. Elinize sağlık kumaşına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. Kumaşa bayılmıştım zaten bitince çok şık olmuş bahar gibi ellerine sağlık...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, kumaş çok farklı, kendini gösteriyor gerçekten :)

      Sil
  7. ayyy çok güzel olmuş,elleriniz dert görmesin.Bayıldım,bayıldım:)))

    YanıtlaSil
  8. kumaşıda dikimide çok güzel olmuş:) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. begüm hanım anlatımınızı çoook beğendim:) siz de benim gibi paylı kalıp çıkarıyorsunuz :) sizi takibe aldım:)
    bana da beklerim :)
    http://magbelblog.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim Özlem Hanım :) Blogunuzu takibe aldım, sevgiler :)

      Sil
  10. Çok güzel Begümcüm. seni beğeni ile takip ediyorum canım:) Çok başarılsın...

    YanıtlaSil
  11. The fabric is gorgeous, I like it very much! And the skirt is beautiful!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)