#SewingFrancoise / Kırmızı Pazen Elbise

Merhaba,

#SewingFrancoise yarışması için diktiğim elbiseyle ilgili biraz detay paylaşmak istedim.

Model: Françoise (Tilly and the Buttons), kendi çizdiğim manşet
Ana Kumaş: Geleneksel desenli pazen, 3 m (Bursa Kumaş Pazarı, 5 TL/m)
İkincil Kumaş: Pamuklu brode kumaş, 0.5 m (Bursa Kumaş Pazarı, 5? TL/m)
Aksesuarlar: 50 cm gizli fermuar

Öncelikle, kalıptan bahsedelim. Kalıbın dijital kopyasını (PDF formatında) satın almıştım. Bu durumda bütün sayfaların çıktısını alıp kalıbın parçalarını oluşturacak temel paftayı kendiniz birleştirmeniz gerekiyor.


Çıktı aldığımız pafta parçalarının kenarlarında çerçeve oluyor. Bu çerçeveyi bir dikey ve bir yatay olmak üzere iki kenardan kesmeliyiz. Ben sağ ve alt kenarları kesiyorum. Sağına gelecek parçanın kesilmemiş sol kenarı sağ parçanın altında kalıyor. Aynı şekilde alta gelecek parçanın kesilmemiş üst kısmı da üst parçanın altında kalıyor. Ufff çok karışık oldu. Ben en iyisi bir ara bu resimlerle detaylı anlatayım :D

Her pafta parçasının kenarlarından yanına gelecek diğer parçayı gösteren numaralar ya da harfler oluyor. Bunlara dikkat ederek sıvı ya da katı yapıştırıcıyla yapıştırıyorum. Daha sonra şeffaf bant ile bu bölümleri destekliyorum. Doğrudan şeffaf bant kullanırsanız, kaymalar olunca düzeltmek zor olabiliyor.


Bu kadar emeğin karşılığında elimizde en son aşağıdaki gibi, yaklaşık A1 boyutlarında bir pafta çıkıyor ortaya. Daha sonra da bu paftadan kalıp parçalarını istediğimiz bedene göre kesiyoruz. O kadar yapıştırdıktan, tekrar keserken insanın içi acıyor :)


Kağıtları bu kadar kes-yapıştır-kes yaptıktan sonra elimizde bir sürü atık kağıt oluşuyor. Lütfen unutmayın: kağıt atık çöp değildir! Tekrar kullanılabilecek kısmını saklayıp, kalanı geri dönüştürmek üzere ayırıyoruz. Böylece çevremizi de koruduktan artık dikişe başlayabiliriz bence, değil mi :D

Bu kalıp parçalarına göre kumaşımı kesip dikiyorum. Daha önce de belirttiğim gibi, Françoise bedende oynama yapmadan tam üstüme göre oldu. Françoise ile diktiğim diğer pazen elbisem azıcık fazla mini olduğu için bu elbisenin boyunu 5 cm uzun biçtim.


Orijinal kalıba göre kol boyu 3/4 olarak verilmişti. Ben bunları tam boy yapıp, yukarıdaki kumaştan sivri köşeli manşet ekledim. Manşetin yan kenarını birleştirmedim. Yukarıya doğru kıvırdığımda hafif açılarak duruyor. Böyle yapınca yakayla daha uyumlu olacağını düşündüm.



Aynı şekilde yakaya da bu kumaştan kullandım. Ayrıca yakanın biraz daha ön plana çıkması için yaka genişliğini 2 cm büyüttüm. Yakanın dış yuvarlağının güzel durması için dikiş payını yarım santime indirip, 1-2 cm aralıklarla geniş V-çentikler attım. Çıtlatma deniyordu sanırım ama emin değilim. Yok ben daha terzi olamamışım :)


Manşet ve yaka uçlarını sivri durabilmesi için içeriden sivri uçlu kurşun kalemle ittim. Dışarıdan da en uç noktayı toplu iğneyle kibarca çekiştirdim. Çok da fena olmadı.

Böylece bir de kırmızı pazen elbisem oldu! Altta da Terzi Begüm günlerdir haşır neşir olduğu kumaşı sanki ilk defa görüyor gibi okşuyor, hımm ne güzel kumaş mı böyle diyor :D


Mutlu kalın!

Yorumlar

  1. evet çıtlatma deniyor da önemli olan terimler değil bence gayet de terzi olmuşsunuz elbiseye bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. Benim gözümde kesinlikle terzisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim, böyle düşünmeniz bile yeter bana :D

      Sil
  3. blogunuzu keşfettiğimde malesef oylama tarihlerini kaçırmıştım. umarım 1. olursunuz. elbiseniz çok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Domestic bir kumaştan barok bir elbise yaratmak süpersin cici kızım:)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Benim ölçülerimde olan birine satış yapabilirim Nuray Hanım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)