Mor Işıllı Kalem Etek (Burda 2013/12 - 118)

Merhaba,

Bu aralar çok yoğunum, bir süre dikiş dikecek vaktim olmayacak. Tabi isyan edip, banane ya ben dikiş dikeceğim, ders çalışmayacağım demezsem :)

Bu yazıda bahsedeceğim eteğe, sınavlar yaklaşmadan başlamıştım. Hatta çoktan bitecekti ama ne yazık ki bir hata yapmışım. Bel kemerini tam 10 cm kısa biçmişim :( 30,5*2 61 değil, 71 yapar değil mi? İnanılmaz gerçekten ama burada da aynı hatayı yaptım. 35,5 yerine 30,5 yazdım. Hata buydu zaten! Sağolsun Gizli Dikiş fark etti :) Acaba ben bu kafayla sınavlara girmesem daha mı iyi olur :D

Ne var ki diyeceksiniz, tekrar kes bir bel kemeri. Ne yazık ki, kumaşım çok azdı. Şimdi kesmek için kalan parçaları çıkarsam, yetecek mi bilmiyorum. O yüzden de bakmaya korkuyorum :) Ah bu korku! Dikişe başlarken savaşmam gereken engellerden biri! Bazen güzel bir model buluyorum, uygun kumaşım da oluyor fakat bir türlü makası alıp o kumaşı kesmeye cesaret edemiyorum. Ya daha sonra o kumaşa daha çok yakışan bir model bulursam? Ya yanlış kesersem? Ya sonuçtan memnun kalmazsam? Size de oluyor mu böyle?

Cesaretimi toplayıp, kalan kumaşı ölçüp biçtikten sonra eteği bir şekilde dikip bitireceğim elbet. Şimdilik kumaşımız ve modelimizle tanışsak yeter bize değil mi? Şu kumaşın güzelliğine bakar mısınız? Çerçevele duvara as beni diyor adeta!


Kullanacağım astar açık eflatunumsu. Kumaşım kadar cazibeli olmasa da bence iyi bir ikili oldular. Stoklarım arasında buldum, özel olarak bu etek için almamıştım.


Dikeceğim modele gelince, birçok kişi için belki de çok standart, defalarca benzerini diktikleri bir kalıp: kalem etek! Ben Burda 2013 Aralık sayısından 118 numaralı modeli kullanacağım.


Önde iki pensi, arkada iki pensi bir fermuarı ve minik bir yırtmacı var.

Hımm, peki bu eteğin adı neden "Mor Işıllı Kalem Etek" olacak? Mor kalem etek kısmı anlaşılır ama Işıllı ne demek ki? Bu sorunun cevabı da eteğin bitirip sizlere gösterene kadar saklı kalsın :)

Soğuklar kapımıza gelmişken, dikkat edin, hastalanmayın, sağlıcakla kalın!

Yorumlar

  1. Çok merak ettim, bitse de görsek :)
    Ama ilk önce derslere konsantre olmakta fayda var ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklım dikiş dikmekteyken toplama çıkarmayı bile yanlış yapıyorum. Eteği mi bitirsem önce acaba? Tembel öğrenci olur muyum :P

      Sil
  2. Sevgili Begüm,kemerin arka tarafını başka kumaştan yaparsın,sorunu çözersin...Birçoğumuzda var aslında,ya güzel olmazsa,ya pişman olursam diye sıkıntı yapıyoruz.Eşim bir gün bana dedi ki satıcısı ölmedi ya yine alırsın :)) Hııııı dedim ,haklı...bu fikir çok hoşuma gitti,artık felsefem bu....Ve böyle düşünmeye başladıktan sonra işlerim hep rast gittiii :)) Sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir felsefeymiş gerçekten! Hatta şöyle de ekleyebiliriz: terzisi de burada yine dikerim :) Çok teşekkür ederim bu cesaretlendirme için :))

      Sil
  3. merhaba begüm hanım
    dikişle ilgilenen bloglara rastlamak beni çok mutlu ediyor,
    bloğunuzu izlemeye almaya çalıştım ama başaramadım sanırım bloggerde veya benim bilgisayarımda sorun oluştu ama tekrar muhakak gelicem,diktiklerinizi çok beğendim ellerinize sağlık
    şimdilik hoşçakalın
    banada beklerim,sevgiler..
    http://benimisimdikis.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esma Hanım :) Blogunuzu takibe aldım. Beni GFC ile takip edecekseniz sağ en üstteki yanarlı-dönerli "Follow with Google Connect"e tıklarsanız, genelde sorun çıkmıyor. Fakat yakında GFC'nin kaldırılacağı dedikoduları dolaştığından en iyisi Google+ ya da Bloglovin, aklınızda bulunsun.

      Sil
  4. merhaba ben de yeni yeni dikiş öğreniyorum sizi takibe aldım bana da beklerim
    http://nevanurkece.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. merhabalar,bir modele karar verdiğinizde,kumaşı biçin gitsin,o kumaşın kaderi o modeldir.Diktim Diktim Giydim haklı,satıcısı ölmedi ya!!!Daha çok beğendiğiniz model görürseniz,daha çok beğendiğiniz bir kumaş da görürsünüz,öyle değil mi:)))Ve evet,divitin bir çiçekli elbise size de çok yakışacak,hadi iş başına.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Sevda Hanım, nasıl olsa sürekli beğendiğim kumaşlar çıkıyor, elim kolum dolmadan çıkamıyorum kumaşçıdan. Divitin konusunda ise bu akşam yayınlanacak yazımı bekleyiniz :)

      Sil
  6. Ben de hiiiç kıyamıyorum kumaşlarıma. Kıyamadığımdan dolaplar dolusu kumaşım oldu evde. Stokları eritmeliyim! Bu kumaş da şahaneymiş. Bayıldım, merakla bekliyorum sonucunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kumaşlarıma da dolap yetmiyor artık. Birini alıyorum dikmek için, ama bu yazlık bu baharlık diye diye dikmeden birikiyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)