Tek Omuzlu Mor Elbise (Burda 2014/01 - 112)

Merhaba,

Daha önceki postumda bitirmeye çalıştığım bir abiye elbiseden bahsetmiştim. Elbise bitti, arkadaşımın düğününde çok severek giydim. Gecenin sonu: yerde konfetiler, yorgun bir Begüm ve elbisede içecek lekeleri :) Lekeler ıslak mendille çok kolay çıktı bir hafta sonra. Ancak o zaman aklıma geldi temizlemek :D

20140928_003228.jpg görüntüleniyor

Burda 2014 Ocak sayısındaki 112 numaralı elbise kalıbını kullandım. Elbisenin rengine vurulmuştum, kalıp da basit görünüyordu. Tam benim gibi bir acemiye göre :)




Bu elbiseye 2014 Nisan'da başlayıp, 2014 Haziran'da bitirmiştim. Fakat üstü çok boş gelince 2014 Eylül'de üzerine boncuklarla işleme yaparak hareket kattım. Ayrıca, elbisenin bol kesimi hoşuma gitmediği için daraltıp, üzerimde oturan bir modele dönüştürdüm.

Kumaş olarak ipek ponje ve mat organze önerilmişti fakat ben saten astar ve şifon kullandım. Kullandığım kumaş rengi, yaklaşık olarak "PANTONE 19-2047 Sangria" olarak geçen renk. Çok sevdim ben bu rengi.

Alttaki resim, Nisan ayında kumaşı kestikten sonra omuzda aplike denemelerimden bir örnek:


Elbisenin son hali ise işte böyle. Aplikeyi hazır olarak aldım. Ütüyle yapıştırmıştım fakat düğünden sonra kumaştan ayırmaya başlayınca Gütermann'ın kumaş yapıştırıcısıyla sabitledim.

2 çeşit boncuk kullandım: top ve uzun burgu şeklinde. İnternetten bulduğum bir yöntemle kolayca hayalet iple kumaşa yerleştirdim. Elbiseleri süslemek için boncuk kullanımı hem şık hem de kolay bir yöntemmiş. Artık her şeye boncuk dikerim ki ben :D



Son olarak, elbiseyi dolapta asarak muhafaza edebilmek için giydikten sonra grogren banttan askı yapıp dikiş payına iğneledim.


Bu model gerçekten kolay bir kalıptı. Bu kalıbı muhtemelen tekrar kullanacağım fakat bu sefer uzun bir elbise düşünüyorum. Yeni başlayanlara bu modeli tavsiye ederim.

Model: Burda 2014/01 sayısı, 112 numara, 36 Beden
Ana Kumaş: Şifon, 1.5 m (Bursa Kumaş Pazarı, 10-15 TL/m)
Astar: Saten, 1.5 m (Bursa Kumaş Pazarı, 10-15 TL/m)
Aksesuarlar: Nakışlı aplike, boncuk, gizli fermuar

Sevgiyle kalın...



Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş, aplike elbiseye ayrı bir hava katmış, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)