Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Merhaba,

Sizlere anlatmak istediğim, aktarmak istediğim çok şey var. Ama kafamda toparlasam da yazma fırsatım olmamıştı henüz

En kolay yerden başlayalım dedim. Ankara'da yaşıyorsanız ve dikiş dikmeye başlayacaksanız kumaş nereden alacaksınız?

Ben ilk başta sadece internet üzerinden, bilinen birkaç siteden almayı planlamıştım. Fakat sonra Ankaralı değerli blog yazarları sayesinde gerçek kumaşçıları ve kumaşa dokunarak, hissederek almanın zevkini keşfettim. Tabi sonra evde büyük bir kumaş stoğum oluştu kullanılmayı bekleyen :)

Kumaşlarımı genelde Bursa Kumaş Pazarı adlı dükkanlardan alıyorum. İzmir Caddesi'nde beinim bildiğim tam 5 tane bu dükkanlardan var. Hepsinde farklı kumaşlar olabiliyor zaman zaman. Aşağıdaki haritada hepsinin yerini gösterdim. 1 no'lu olan, bir okla gösterilen köşede binanın hemen girişinde ve pazar günleri kapalı. Diğerlerine göre daha küçük ve içerisi de biraz karanlık.

2 ve 3 no'lu dükkanlar aynı  binanın (Kocabeyoğlu Pasajı) birinci ve bodrum katlarında yer alıyor. 2 no'lu olanın içine girdiğinizde saatlerce çıkamayabileceğiniz büyüklükte bir yer ve kumaş çeşidi çok fazla. Tam bir şekerci dükkanı!


4 ve 5 no'lu dükkanlar da Sönmezer Pasajı'nın birinci ve bodrum katlarında yer alıyor. Bodrum kattakine henüz gitmedim fakat 4 no'lu olan özellikle pazar günleri açık olması sayesinde benim için bir adım önde.

Bursa Kumaş Pazarları'ndan döşemelik, kabanlık, gömleklik, bluzluk, gabardin, jakar, basma, jarse, kot, nevremsimlik, masa örtülük, astarlık, vb. çeşit çeşit pamuklu ve sentetik kumaşlar alabilirsiniz. Ben kendime basit giysiler dikmek için metresi 5-10 TL olan mevsimlik kumaşlardan alıyorum.

Bunların dışında daha lüks kaçan birkaç kumaşçıya da gittim.

Ziya Gökalp Caddesi üzerinde "Ayhan Kumaş & Hazır Giyim" mağazasına da bir uğradım. Fakat sadece yüksek kalitede (yani azıcık pahalı) kumaşlar var.

Ayrıca, bu hafta ilk defa Sıhhiye (Yenişehir) Pazarı'na gittim. Sıhhiye Katlı Otoparkı'nın karşısında yer alıyor ve perşembe günleri açılıyor. Pazarın sonunda birkaç kumaş tezgahı var. Parçası 1-2,5 TL'ye kumaşlar bulabilirsiniz. Tezgahları detaylı incelemek gerekiyor.

BEGUM

Yorumlar

  1. Benim de yolum Ankara'ya düştüğünde İzmir Caddesi ve Bursa Kumaş mutlaka uğradığım ,bir dolu kumaş aldığım yerdir,Bir de Erdoğan Tuhafiye'ye mutlaka uğrarım.:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün karşılaşırız favori mekanlarımızda :) Sevgiler...

      Sil
    2. Mrb ankakumaş tan aldım genelde penye kumaş çeşitleri var uygun ve kaliteli.

      Sil
    3. mrb özellikle penye kumaş çeşitlerini aldığım anka kumaş var eryamanda tavsiye ederim.

      Sil
  2. Begümcüm bende bursa kumaştan alırım belki bri gün orada karşılaşırız, hatta yarın ben oraya gidiyorum kısmetse:) görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaşçıya Gizli Dikişin Gizemi ile genelde cumartesi günleri gidiyoruz. Bir gün karşılaşmak dileğiyle...

      Sil
  3. Begüm Hanım merhaba, sipariş üzerine dikim yapıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Pelin Hanım, şimdiye kadar yapmadım ama yardımcı olmaya çalışırım, sevgiler...

      Sil
  4. masa örtüleri için kanar bordür ve dantellerini ankaradan nerde bulablirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sönmez Pasajı'nın bodurm katında sadece kenar dantelleri satan bir yer var. Ayrıca, Menekşe Sokak'ta olan Şık Düğme ve İzmir Caddesi'nde Erdoğan Yün-Düğme de satıyor.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim

      Sil
  5. Blogunuzu google Ankarada kumaş nereden alınır sorusunu sorarak buldum:) evet bursa kumaş pazarında çok fazla çeşit var amaa ben pastel kumaş arıyorum ve orda o türlere pek denk gelemedim. Bu konuda bir fikriniz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayhan Kumaş'a bakın kesinlikle, biraz pahalı olsa da parça kalan muhteşem kumaşları uygun fiyata alabilyorsunuz. Kalitesi çok iyi, janjanlı değil de, daha sade, pastel kumaşları rahatlıkla bulabilirsiniz orada.

      Sil
  6. İyi günler yeriniz nerede acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emel Hanım, yerim yok, evimde kendi kendime dikiyorum :)

      Sil
  7. istanbuldan ankaraya yeni geldim oradayken sürekli gittiğim yerler vardı ama burada nereden alabilirim diye araştırırken sizin paylaşımınızı gördüm :) acaba şu izmir caddesi sincanda mı çankayadamı? bu arada paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Ayşe Hanım! İzmir Caddesi, Çankaya'da Kızılay meydanına çok yakın. Kesinlikle gdip gezmelisiniz :)

      Sil
  8. https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zlBmuc-RIZMI.kwls7nPcArfk
    burada kilo ve metre hesabı satış var
    yer yer bursa kumaşa göre daha hesaplıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba nereyi kastediyorsunuz acaba. Yardıcı oursanız çok sevinirim. Açamadım linki

      Sil
    2. Sincan tarafında bir yerdi sanırım. Gitme şansım olmadı. Aşağıdaki linkteki haritadan İrem Hanım (www.kendindik.com) tarafından hazırlanan kumaşçı haritasına ulaşabilirsiniz. Link adresini kopyalayıp adres çubuğuna yapıştırın:
      https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1O8NPb5KMbXCq_BFKKOTs86lyDF4&ll=39.95116341255079%2C32.62546628835163&z=13

      Sil
  9. yalnız fabrikalardan kalan kumaşlar çoğunlukdadır yani parça kumaşlar 1-1.5 metre şeklinde en az
    kaliteli
    kendinizi kaybedebilirsiniz şekil a ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek o taraflara yolum düşmüyor ama bir ara tüm kumaşsever dostlarımı alıp uğrayacağım, teşekkürler tavsiyeniz için :)

      Sil
    2. Neresiymiş bahsettiği tam olarak açamadım da

      Sil
    3. Neresiymiş bahsettiği tam olarak açamadım da

      Sil
  10. Ulus Çıkrıkçılar unutulmuş... :) doğma büyüme Ankaralı olarak gücendim Ulus adına ... :) şaka bir yana çıkrıkçılar da adeta bir cennet ve fiyatlar çok makul. internetten ucuz olduğu kesin. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henuz oraya gitme sansim olmadim ama siz simdi cennet deyince yakinda bir kumasci seferi yapasim geldi ulusa :)

      Sil
    2. bu gün dolaştım maalesef ulusta kumaş satan dükkanlar ve de çeşitler azalmış.

      Sil
    3. Cikrikcilardaarka kalite kumas pek bulunmaz mithatpasa cad burda kumas Ayhan kumas uluslararası kuzgun kumas var

      Sil
  11. Bugun bursa kumasa gittim gelinlik diktiryorum strec tul almaya calisan eleman o kadar ters davrandi ki ve donup arkasini gitti yardimci olmadi. Ulus en iyisi insanlari daha mutevazi ilgileniyorlar. Bursa kumas begenmedim cok kaba personelleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bazen çok yoğun oluyorlar ve bundan dolayı ters davranabiliyorlar. Ama insanlık hali deyip geçmek lazım, kim bir kumaş cennetini bırakabilir ki :)

      Sil
  12. Begüm hanm abraham kumaşı alcam 7 metre nerden en ucuza alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Figen Hanım, sayenizde bir şey daha öğrendim :) Abraham diye bir kumaş varmış ve çok da güzelmiş. Tüm büyük kumaşçılarda bulabilirsiniz bence ama fiyatı yüksek gibi...

      Sil
  13. Begüm hanım epostanızı yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  14. Size bir model göndericektim de; adresinizi yazar mısınız? Ya da siz bana bir mail atabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba senbegum[at]gmail[dot]com a atabilirsiniz...

      Sil
    2. Sincanda kocamanlar pasajında şahin ticaret var, parça kumaş ve kiloylada kumaş satıyor, oldukça büyük bir dükkan

      Sil
  15. Bende evde dikiş dikiyorum.butsadan yeni taşındım bilgilerinize teşekkürler.köpek kıyafetleriyle başladım.bebek önlükleri,alt açma,bere,kostüm derken bayağı ilerleme katettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adım adım ilerliyor insan, önemli olan başlamak. Kumaş cenneti Bursa'dan sonra umarım Ankara'ya da alışırsınız :)

      Sil
  16. Kumas pazari pazartesi açık mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesi günleri açık, pazar günleri ise bildiğim kadarıyla İzmir Caddesi'ndeki sadece biri açık.

      Sil
  17. Merhaba :) Ankara'da Kadıköy'dekiler gibi bit pazarı yada parçacı var mıdır acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyarsanız bana da söyleyin Kübra Hanım :) Bana da lazım öyle bir parçacı...

      Sil
    2. Perşembe günleri sıhhiyede çok katlı otoparkın karşısında sosyete pazarı kurulur, parça kumaşları 3, 5 liraya bulursunuz

      Sil
  18. Merhabalar bir abiye icin tok renkte bir bordo kadife ariorum nerden bulabilirim ipek kadife

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa Kumaş'ta olabilir. İnternet üzerinden satan sitelerde de gördüm ama hiç almadım. Kolay gelsin umarım istediğiniz kumaşı bulursunuz.

      Sil
  19. Merhaba Begüm Hanım

    HAYAL TÜL - GREK TÜL - KRİSTAL TÜL - MULTİŞİFON - SATEN - MAT SATEN - YERLİ VE İTHAL KUMAŞ ÇEŞİTLERİ - FRANSIZ DANTEL MODELLERİ - TÜL , POLYESTER - NAYLON - PAMUK DANTEL ÇEŞİTLERİ GİBİ BİR ÇOK ÜRÜNLERİ --- ( TOPTAN ) ---OLARAK TEDARİK HİZMETİ VERMEKTEYİZ. FİRMAMIZ İSTANBUL VE BURSA MERKEZLİDİR ÜRÜN ÇEŞİDİ İÇİN İNSTAGRAM SAYFAMIZ @acs_etooo ADRESİNDEN VEYA WHATSAPP:05359324373 NOLU NUMARIZDAN ULAŞABİLİRSİZ. İYİ ÇALIŞMALAR DİLER, AYRICA BÖYLE BİR PAYLAŞIM SAYFASI İÇİN SİZE TEŞEKKÜR EDERİZ

    YanıtlaSil
  20. Medine kumaşı var mıdır acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ama telefonla ulaşırsanız cevap verirler.

      Sil
  21. Merhabalar sitenizi googledan buldum cok guzel bir site olmus emeginize saglik salon koltuklarima antrasit rengi kilif diktirmek istiyorum esnek kolayca sokup yikayip takabilecegim en uygun kumas hangisidir ve nerden bulabilirim cevap verebilirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, döşemelik kumaş hiç almadım. Bir iki kere Bursa Kumaş'ta denk gelmiştim ama çeşit var mı bilmiyorum. Umarım istediğiniz gibi bir kumaş bulursunuz.

      Sil
  22. Bende istanbuldan ve uzun bir aradan sonra Ankarada yeni bir makine alıp kumaş pazarına açılmaya karar verdim blogunuz çok hoş sizde öyle nezaketle her soruya cevap vermenize hayran oldum doğrusu umarım burdan ogrendiklerim ile bir stokta ben yaparım:) sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Stok yapmayın bol bol dikin :)

      Sil
  23. Begüm hanım merhaba ben abiye aldım bayağı düz. Üstüne dantel alıp işleme yaptırmak istiyorum. Aplike filan bulabilir miyim bu mağazalarda?

    YanıtlaSil
  24. Selam şemsiye kumaşı gibi ,tam ismini bilmiyorum ama katlandiginda kalın olmayan dayanıklı ama ince tercihen ekose desen kumaşı Ankarada nereden bulabilirim bir de bu tip kumaşa terminolojide ne deniyor isterken ne demeliyim selamlar saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben de adını bilmiyorum o kumaşın ama su geçirmez poşet dikmek için ben de alacak yer arıyorum. Siz bulursanız bana da haber edin :)

      Sil
  25. mrh her gün bu tür konular okuyama çalışıyorum googlede gezerken sizin sitenize denk geldim bir kaç konu okudum ve bazı konular bir kaç tekrar tekrar okudum konular rast gele yazılmamış doğru yerde doğru bilgiler tane tane yazılmış bundan dolayı emeği gecen herkese çok tşk ederim başarınız daim olsun tebrik ediyorum takip edeceğim www.kumas.org ailesi adına saygılarımla selamlıyorum

    YanıtlaSil
  26. ANKARA HÜSEYINGAZIDE BIRDE JADDEX KUMAS PAZARI VAR harika kumaşlar ve çok uygun fiyatlı satıyorlar benim favorim orası iplik aksesuar herseyide tek bir yerde bulmak gibisi yok tavsiye ederim instagram hesaplarıda var online olarakta alabiliyorsunuz sevgilerrr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)